RAE Systems introduceert de eerste draadloze 4-gasmonitor voor industrie, olie, gas en noodhulpverlening.

De geavanceerde draadloze functionaliteit van de QRAE 3 levert 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar op afstand gegevens over gevaren om de veiligheid van werknemers, eigendommen en hulpverleners te vergroten.

San Jose, Californië –10 februari 2014 – RAE Systems Inc., marktleider in draadloze gas- en stralingsdetectieoplossingen, heeft vandaag de introductie aangekondigd van de eerste compacte draadloze 4-gasmonitor, zowel als diffusie- als gepompt model, die de veiligheid van werknemers in industriële omgevingen aanzienlijk verbetert en hulpverleners beter beschermt.
De nieuwe QRAE 3 van RAE Systems is een veelzijdige, robuuste gasmonitor met een tot vier sensoren die continu de concentratie meet voor zuurstof (O2), brandbare en giftige gassen, waaronder waterstofsulfide (H2S), koolstofmonoxide (CO), zwaveldioxide (SO2) en waterstofcyanide (HCN).

De QRAE 3 is gecertificeerd voor gebruik in gevaarlijke omgevingen, en is ontworpen voor gebruik in diverse industrieën waar blootstelling aan giftige gassen een constante veiligheidsbedreiging is. Deze industrieën hebben een breed spectrum van industriële toepassingen en toepassingen op het gebied van olie en gas, milieu, noodhulpverlening en nationale veiligheid.

Als er zich een noodsituatie voordoet, moet veiligheidspersoneel in een fractie van een seconde kritische beslissingen nemen over hoe en waar mensen en middelen moeten worden ingezet. Ze hebben toegang nodig tot real-time gegevens over de dreiging, die de QRAE 3 kan leveren, om sneller en beter geïnformeerd beslissingen te kunnen nemen om levens en bezittingen te beschermen.
De draadloze communicatiemogelijkheden van de QRAE 3 bieden toegang tot real-time meetwaarden en alarmstatus - waaronder een innovatief man-down-alarm - op elke locatie, voor een betere zichtbaarheid en snellere respons. Gevaren kunnen real-time worden gemeten en naar het ProRAE Guardian-veiligheidssysteem en het closed-loop draadloze EchoView-hostsysteem worden gecommuniceerd om de veiligheid buiten de hotzone via draadloze detectie te verbeteren, vanuit een veiligheidskantoor ter plaatse of vanaf een bedrijfslocatie op afstand. Hierdoor kunnen sneller op gegevens gebaseerde beslissingen worden genomen en naar hulpverleners worden gecommuniceerd, om levens te redden en eigendommen te beschermen.

“RAE Systems is al meer dan een decennium marktleider op het gebied van geavanceerde draadloze gasdetectietechnologieën waarmee levens en eigendommen worden gered,” aldus Thomas Negre, vice-president van Products and Marketing bij RAE Systems. “Met de QRAE 3 biedt RAE Systems nu het meest complete pakket aan op het gebied van draagbare gasdetectoren voor inventarisatiedoeleinden, en biedt RAE Systems betaalbare, moderne detectieoplossingen voor giftige gassen die beschikbaar zijn voor meer klanten en voor een breder palet aan toepassingen. Onze draadloze monitors omvatten detectoren voor één gas, 4 gassen, meerdere gassen met gamma (stralingsdetectie), draagbare detectoren voor meerdere gassen met gamma en semi-draagbare detectoren met gamma voor een betere organisatieveiligheid.”

“De giftige dampen die aanwezig zijn in brandrook, met name waterstofcyanide en koolmonoxide, de “toxische tweeling,” worden steeds meer erkend als de meest gevaarlijke en het dodelijkste onderdeel van elke brandbestrijding. Als zodanig is het van cruciaal belang voor bevelhebbers bij incidenten dat zij toegang hebben tot cruciale, real-time gegevens over bedreigingen om hun personeel te beschermen tegen een gevaarlijk blootstellingniveau”, aldus Jason Krusen, Chief of Special Operations bij de Fire Department in Columbia, South Carolina, en president van de FireSmoke Coalition. “Met de QRAE 3 hebben noodhulpverleners nu de beschikking over draadloze toegang tot informatie over CO en HCN, zodat zij de gezondheid en veiligheid op de lange termijn beter kunnen beschermen.”

Innovatieve QRAE 3-technologie
De QRAE 3 is uitgerust met innovatieve gasdetectiefuncties en -mogelijkheden, waaronder:

• Geavanceerde draadloze functionaliteit – Eerste en enige oplossing die snel inzetbaar is in zowel closed-loop systemen als mondiale, 24/7 op internet gebaseerde systemen.
  • Betere organisatorische veiligheid en compliance – Organisaties kunnen makkelijker veiligheidsbeleid afdwingen met de RAE Systems AutoRAE 2-bump- en kalibratiestations zodat gebruikers kalibratie- en bumptestprocedures volgen en dat hun instrumenten op de juiste wijze werken. De AutoRAE 2-houder van de QRAE 3 is in het eerste kwartaal van 2014 leverbaar.
  • Bescherming tegen CO en HCN De QRAE 3 is de enige gasmonitor met een draadloze brandrookconfiguratie die CO en HCN kan detecterenhttp://www.fireengineering.com/articles/print/volume-164/issue-12/departments/fire-service_ems/cyanide-fire-smokes-other-toxic-twin.html.
  • Geavanceerde gebruikersinterface – De QRAE 3 heeft een groot grafisch beeldscherm met pictogrammen en een intuïtieve, eenvoudig te bedienen gebruikersinterface met twee knoppen. De QRAE 3 heeft tevens een man-down-alarm en een automatisch omkerend scherm. Alle ToxiRAE Pro-, MultiRAE- en QRAE 3-monitors hebben nu dezelfde menustructuur, navigatie en pictogrammen.
  • Beschikbaar in meerdere, door de gebruiker te configureren monitors – Alle configuraties zijn beschikbaar als pomp- en diffusiemodel, draadloos of niet-draadloos, en met verschillende sensorconfiguraties. De QRAE 3 wordt geleverd met drie jaar garantie op standaardsensoren.
  • Compatibel met draadloze veiligheidssystemen van RAE Systems – De real-time gegevens over bedreigingen die de QRAE 3 ontvangt, kunnen via het draadloze ProRAE Guardian-veiligheidssysteem 24 uur per dag, 7 dagen per week via een veilige internetverbinding, of via het draadloze closed-loop EchoView-hostsysteem op mobiele apparaten worden bewaakt.

De QRAE 3 van RAE Systems is in februari 2014 leverbaar in Noord-Amerika. De QRAE 3 is in maart 2014 wereldwijd leverbaar met ATEX-, CSA-, IECEx-certificering.

Meer weten, meer zien

Over RAE Systems Inc.
RAE Systems innoveert, ontwerpt en fabriceert gas- en stralingsdetectoren. Het bedrijf levert een volledige lijn vaste en draagbare producten voor gasdetectie, waaronder handheld en persoonlijke detectie-instrumenten voor chemische stoffen, verbindingen en straling. De real-time systemen voor veiligheid en detectie van RAE Systems zijn geïmplementeerd door organisaties op het gebied van olie en gas, brandgevaar en gevaarlijke materialen, industriële beveiliging, nationale veiligheid en milieu, waarbij in 120 landen geholpen wordt bij het redden van levens en behouden van de veiligheid. De toonaangevende oplossingen voor gas- en stralingsdetectie van RAE Systems worden alom gewaardeerd vanwege hun prestaties en betrouwbaarheid. Meer informatie vindt u op raesystems.com.

Op 4 juni 2013 heeft Honeywell (NYSE: HON) de overname afgerond van RAE Systems Inc. Het bedrijf wordt geïntegreerd in Honeywell Analytics, een onderdeel van Honeywell Life Safety (HLS) binnen Honeywell Automation and Control Solutions (ACS).  Honeywell (www.honeywell.com) is een Fortune 100-leider in gevarieerde technologie en fabricage die haar klanten wereldwijd producten en services op het gebied van ruimtevaarttechnologie; besturingstechnologie voor gebouwen, huizen en de industrie; turbo's en speciale materialen levert. Honeywell is gevestigd in Morris Township, N.J., Verenigde Staten, en haar aandelen worden verhandeld op de beurzen van New York, Londen en Chicago. Meer nieuws en informatie over Honeywell vindt u op www.honeywellnow.com.

Dit bericht bevat bepaalde verklaringen die beschouwd kunnen worden als “op de toekomst gerichte verklaringen” in de betekenis daaraan gegeven in sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Alle verklaringen, anders dan verklaringen van een historisch feit, die betrekking hebben op activiteiten, gebeurtenissen of ontwikkelingen die wij of ons management bedoelt, verwacht, projecteert, gelooft of anticipeert te gebeuren of mogelijk te gebeuren in de toekomst, zijn "op de toekomst gerichte verklaringen". Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op bepaalde aannames en beoordelingen gedaan door ons management in het kader van hun ervaring en hun perceptie van historische trends, huidige economische en marktomstandigheden, verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren die zij van toepassing denken te zijn. De op de toekomst gerichte verklaringen in dit bericht zijn ook onderhevig aan een aantal materiële risico's en onzekerheden, inclusief