RAE Systems lanceert vast gasdetectiesysteem voor hogere industriële veiligheid

De nieuwe productlijn van betaalbare en uiterst schaalbare stationaire gasdetectieoplossingen bieden verhoogde veiligheid voor het hele bedrijf

San Jose, Californië – 1 oktober 2013: RAE Systems Inc., de leider in gekoppelde oplossingen voor gas- en stralingsdetectie, heeft vandaag een nieuwe lijn geavanceerde vaste systeem gasdetectieproducten gelanceerd die de veiligheid van werkers en hulpdiensten in gevaarlijke industriële omgevingen vergroten. Deze oplossingen bevatten onder meer de RAEGuard 2 foto-ionisatiedetector (PID) voor het continu bewaken van vluchtige organische verbindingen (VOC), RAEAlert stationaire detectoren van giftige en brandbare gassen en FMC-systeemniveaucontrollers.

Medewerkers in industriële complexen en in olie- en gasraffinaderijen lopen voortdurend het gevaar blootgesteld te worden aan giftige en ontvlambare gassen in potentieel dodelijke concentraties. Veiligheidsmanagers hebben oplossingen nodig die continue bewaking mogelijk maken via een geavanceerde systeemaanpak, zodat de veiligheid van het hele complex verbeterd wordt en risico's beperkt kunnen worden.

RAEGuard 2 PID vaste detectorgasdetectiesysteem
De nieuwe RAEGuard 2 PID biedt continue VOC-bewaking op gevaarlijke en ongevaarlijke locaties, met snelle responstijden en zeer nauwkeurige uitlezingen. De eigen PID-sensortechnologie van de derde generatie biedt een nauwkeurig en groot bereik van 10 ppb tot 1000 ppm. Onderhoudskosten zijn significant teruggebracht dankzij een eenvoudig te verwisselen sensormodule. De sensor en de lamp kunnen zonder gereedschap worden verwijderd en op elke plek worden nagekeken. Hierdoor zijn kalibratie en onderhoud aanzienlijk vereenvoudigd.

Dankzij de explosiebestendige roestvrij stalen behuizing van de RAEGuard 2 PID is deze geschikt voor buitentoepassingen in gevaarlijke omgevingen van Class I, Division 1 (ATEX Zone 1).

RAEAlert vaste detectoren
De RAEAlert vaste gasdetectoren leveren een betaalbare oplossing voor continue luchtbewaking in gevaarlijke omgevingen. Deze zeer schaalbare oplossing biedt tot negen verschillende sensoropties, optionele LCD-displays, optionele relais en optionele IR-afstandsbedieningen. De RAEAlert-productlijn biedt veiligheidsmanagers een maximale vrijheid in systeemontwerp omdat optionele sensors worden aangeboden voor ontvlambare gassen, zuurstof en verscheidene giftige gassen.

Het explosiebestendige ontwerp maakt gebruik van een gegoten aluminium behuizing en is gecertificeerd voor gebruik in omgevingen van Class I, Division 1 (ATEX Zone1). Alle RAEAlert-detectoren communiceren via 4-20 mA analoge of RS485 digitale signaalprotocollen en niet-intrusieve kalibratie en onderhoud wordt uitgevoerd via een intrinsiek veilige IR-afstandsbediening.

Vaste systeemcontrollers: FMC 2, 4, 16 en 64
RAE Systems introduceert ook vier nieuwe vaste systeemcontrollers die compatibel zijn met de RAEGuard 2 PID en RAEAlert vaste detectoren. De FMC-2, FMC-4, FMC-16 en FMC-64-controllers zijn op maat te configureren en aan te passen en bieden gelijktijdige schermweergave en hoorbare alarmfuncties voor meer dan 64 sensorzenders. Deze gebruiksvriendelijke controllers zijn ideaal voor het op één plek bij elkaar brengen van scherm- en alarmfuncties in toepassingen waarin meerdere kritische punten bewaakt worden.

Alle controllers bieden configuraties die gecertificeerd zijn voor gebruik in gevaarlijke omgevingen van Class I, Division 2. De FMC-64 biedt geavanceerde netwerkmogelijkheden en IP-adresseerbaar extern inloggen voor het gelijktijdig bekijken en delen van tijdkritische risicodata binnen geografisch verspreide teams.

“Industriële organisaties kunnen het zich niet permitteren om de veiligheid van het publiek, de hulpverlener of de medewerker in gevaar te brengen wanneer zich een noodsituatie voordoet,” verklaart Thomas Negre, vice-president products & marketing van RAE Systems. “De nieuwe RAEGuard 2 PID, RAEAlert vaste detectors en FMC-controllers bieden veiligheidsmanagers toegang tot de meest complete en allesomvattende oplossing voor continue bewaking in een complex. De nieuwe monitors en controllers van RAE Systems bieden een betaalbare en flexibele systeemaanpak voor het verbeteren van de bedrijfsveiligheid en het verlagen van risico's.”

De RAEGuard 2 PID is nu in alle regio's leverbaar.  De RAEAlert is vanaf oktober 2013 leverbaar in de EU en alle andere regio's waarin IECEx- en ATEX-goedkeuringen geldig zijn.  RAEAlert wordt eind 2013 leverbaar in de Verenigde Staten en alle andere regio's waarin UL- en CSA-goedkeuringen geldig zijn.  De FMC-controllers zijn vanaf oktober 2013 leverbaar in de Verenigde Staten en vanaf eind 2013 in regio's waarin CE-goedkeuringen zijn vereist. Neem voor meer informatie of voor de aanschaf van de nieuwe RAEGuard 2 PID, RAEAlert vaste detectoren en FMC-controllers contact op met uw  RAE Systems-distributeur of plaatselijke RAE Systems-verkoper.

Over RAE Systems Inc.
RAE Systems innoveert, ontwerpt en fabriceert gas- en stralingsdetectoren. Het bedrijf levert een volledige lijn vaste en draagbare producten voor gasdetectie, waaronder handheld en persoonlijke detectie-instrumenten voor chemische stoffen, verbindingen en straling. De realtime systemen voor veiligheid en detectie van RAE Systems zijn geïmplementeerd door organisaties op het gebied van olie en gas, brandgevaar en gevaarlijke materialen, industriële beveiliging, nationale veiligheid en milieu, waarbij in 120 landen geholpen wordt bij het redden van levens en behouden van de veiligheid. De toonaangevende oplossingen voor gasdetectie   van RAE Systems worden alom gewaardeerd vanwege hun prestaties en betrouwbaarheid. Meer informatie vindt u op raesystems.com.

Op 4 juni 2013 heeft Honeywell (NYSE: HON) de overname afgerond van RAE Systems Inc. Het bedrijf wordt geïntegreerd in Honeywell Analytics, een onderdeel van Honeywell Life Safety (HLS) binnen Honeywell Automation and Control Solutions (ACS). Honeywell (www.honeywell.com) is een Fortune 100 leider in gevarieerde technologie en fabricage die haar klanten wereldwijd producten en services op het gebied van ruimtevaarttechnologie; besturingstechnologie voor gebouwen, huizen en de industrie; turbo's en speciale materialen levert. Honeywell is gevestigd in Morris Township, N.J., Verenigde Staten, en haar aandelen worden verhandeld op de beurzen van New York, Londen en Chicago. Meer nieuws en informatie over Honeywell vindt u op www.honeywellnow.com.

Dit bericht bevat bepaalde verklaringen die beschouwd kunnen worden als “op de toekomst gerichte verklaringen” in de betekenis daaraan gegeven in sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Alle verklaringen, anders dan verklaringen van een historisch feit, die betrekking hebben op activiteiten, gebeurtenissen of ontwikkelingen die wij of ons management bedoelt, verwacht, projecteert, gelooft of anticipeert te gebeuren of mogelijk te gebeuren in de toekomst, zijn "op de toekomst gerichte verklaringen". Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op bepaalde aannames en beoordelingen gedaan door ons management in het kader van hun ervaring en hun perceptie van historische trends, huidige economische en marktomstandigheden, verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren die zij van toepassing denken te zijn. De op de toekomst gerichte verklaringen in dit bericht zijn ook onderhevig aan een aantal materiële risico's en onzekerheden, inclusief maar niet beperkt tot economische, concurrerende, op de overheid betrekking hebbende of technologische factoren die van invloed zijn op onze operaties, markten, producten, diensten en prijzen. Dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen zijn geen garantie op toekomstige prestaties en de werkelijke resultaten, ontwikkelingen en zakelijke beslissingen kunnen verschillen van die zoals voorzien door dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen. Wij identificeren de voornaamste risico's en onzekerheden die onze prestaties beïnvloeden in onze Form 10-K en andere deponeringen bij de Security and Exchange Commission.