De nieuwe detectoren voor gammastraling van RAE Systems leveren realtime bewaking op afstand voor nog betere veiligheid

De MeshGuard Gamma draadloze detector en de DoseRAE Pro Dosimeter bieden snel inzetbare, betaalbare oplossingen voor stralingsdetectie en -dosimetrie

San Jose, Californië – 25 september 2013: door de veranderende regelgeving en enkele wereldwijde rampen zijn veiligheidsmanagers nog harder op zoek gegaan naar oplossingen voor stralingsdetectie die hen in staat stellen snel  veiligheidsbeslissingen te nemen die levens en goederen kunnen sparen.  Om aan deze vraag te voldoen, heeft RAE Systems Inc., leider in de detectie van straling en giftige gassen, vandaag twee nieuwe monitors geïntroduceerd als aanvulling op haar in de praktijk bewezen productlijn van intelligente realtime stralingsdetectieoplossingen. Deze twee nieuwe monitors maken gebruik van realtime stralingsbedreigingsdata en bieden daardoor de medewerker en het publiek hogere veiligheid doordat ze snellere reacties op incidenten mogelijk maken.

De MeshGuard Gamma-detector, de nieuwste aanvulling van RAE Systems op haar populaire MeshGuard Wireless gasdetectiesysteem, levert als eerste in deze industrie realtime continue bewaking van gammastraling in een betaalbare en snel te implementeren oplossing voor 24/7 bewaking van grote industriële complexen en externe locaties.De MeshGuard Gamma draadloze detector

RAE Systems heeft ook de DoseRAE Pro Dosimeter geïntroduceerd, een stevige en compacte direct afleesbare Elektronische Persoonlijke Dosimeter (EPD) die toonaangevende elektronische stralingsdosimetrie biedt voor ongeëvenaarde persoonlijke stralingsdetectie en -bescherming.

“RAE Systems loopt al meer dan 10 jaar voorop als het gaat om draadloze oplossingen voor het detecteren van giftige gassen en straling. Het bedrijf is steeds opnieuw in staat baanbrekende en innovatieve draadloze technologieën te leveren die de veiligheid naar een hoger niveau tillen,” aldus Bill Kolbeck, vice-president voor stralingsinstrumenten van RAE Systems. “Met de toevoeging van de MeshGuard Gamma draadloze stralingsdetector en de DoseRAE Pro Electronic Personal Dosimeter hebben veiligheidsmanagers nu een allesomvattende oplossing in handen voor het continu en realtime bewaken van persoonlijk stralingsgevaar en stralingsgevaar in een groot gebied.”

MeshGuard Gamma draadloze stralingsdetector
De MeshGuard Gamma stralingsdetector is een belangrijk onderdeel van het MeshGuard intelligente netwerk van draadloos gekoppelde detectoren. Het MeshGuard System werkt op een accu en is snel inzetbaar voor het bewaken van gevaarlijke gebieden. Het systeem combineert geavanceerde gas- en stralingsdetectietechnologie met de modernste techniek op het terrein van draadloos gekoppelde datasystemen. Het MeshGuard System maakt gebruik van een netwerk dat zichzelf vormt en zichzelf repareert waardoor het het netwerkverkeer kan balanceren door data automatisch via de best beschikbare draadloze route naar de controller te leiden.

DoseRAE Pro Personal Dosimeter
De DoseRAE Pro voert een nauwkeurige meting uit van zowel het dosistempo als de gecumuleerde persoonlijke dosis en slaat dosislogs op van maximaal 3000 punten. De snel reagerende en zeer gevoelige scintillatiedetector met PIN-diode van de DoseRAE Pro meet het dosistempo in realtime en levert de functionaliteit van een Personal Radiation Detector (PRD). De brede energierespons en het grote dosistempobereik van de DoseRAE Pro zorgt voor een maximale veiligheid van de werkers in de stralingsindustrie en van nooddiensten.

De MeshGuard Gamma-detector en de DoseRAE Pro Electronic Personal Dosimeter zijn nu leverbaar. Vanaf 1 oktober 2013 kunt u uw bestelling plaatsen bij uw RAE Systems-distributeur. Neem voor meer informatie of voor de aanschaf van de MeshGuard Gamma of DoseRAE Pro contact op met uw  RAE Systems-distributeur of plaatselijke RAE Systems-verkoper.

Meer weten, meer zien

1. Download HIER (http://www.raesystems.com/company/digital-assets) e-books en video's over industriële veiligheid
  2. Meer informatie over de stralingsmonitoren en praktijkvoorbeelden van RAE Systems vindt u HIER (http://www.raesystems.com/products/radiation/radiation)
  3. Klik HIER (http://www.youtube.com/watch?v=-LN7McxbaD0) voor meer informatie over het ProRAE Guardian Realtime Wireless Safety Monitoring System en het bekijken van video's over hoe RAE Systems draadloze monitors in te zetten voor industriële veiligheid.

Over RAE Systems Inc.
RAE Systems innoveert, ontwerpt en fabriceert gas- en stralingsdetectoren. RAE Systems combineert toonaangevende, in de praktijk bewezen functionaliteit met de beste detectieprestaties in zijn klasse met als doel het leveren van ongeëvenaarde geïntegreerde, draadloze realtime mogelijkheden voor het bewaken van gassen en straling.Het bedrijf levert een volledige lijn vaste en draagbare producten voor gasdetectie, waaronder handheld en persoonlijke detectie-instrumenten voor chemische stoffen, verbindingen en straling. De realtime veiligheids- en detectiesystemen van RAE Systems worden ingezet door organisaties die actief zijn in olie en gasbrandgevaarlijke en gevaarlijke stoffenbescherming van openbare gebeurtenissen, beveiliging van industriële complexennationale veiligheid en het milieu, waarbij deze systemen in 120 landen een bijdrage hebben geleverd aan het redden van levens en het handhaven van de veiligheid. De toonaangevende oplossingen voor gasdetectie van RAE Systems worden alom gewaardeerd vanwege hun prestaties en betrouwbaarheid. Meer informatie vindt u op raesystems.com.

Op 4 juni 2013 heeft Honeywell (NYSE: HON) de overname afgerond van RAE Systems Inc. RAE Systems maakt nu deel uit van Honeywell Analytics, een onderdeel van Honeywell Life Safety (HLS) binnen Honeywell Automation and Control Solutions (ACS).

Honeywell International (www.honeywell.com) is een Fortune 100 leider in gevarieerde technologie en fabricage die haar klanten wereldwijd producten en services op het gebied van ruimtevaarttechnologie; besturingstechnologie voor gebouwen, huizen en de industrie; producten voor de auto-industrie; turbo's en speciale materialen levert. Honeywell is gevestigd in Morris Township, N.J., Verenigde Staten, en haar aandelen worden verhandeld op de beurzen van New York, Londen en Chicago. Meer nieuws en informatie over Honeywell vindt u op www.honeywellnow.com.

Dit bericht bevat bepaalde verklaringen die beschouwd kunnen worden als “op de toekomst gerichte verklaringen” in de betekenis daaraan gegeven in sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934. Alle verklaringen, anders dan verklaringen van een historisch feit, die betrekking hebben op activiteiten, gebeurtenissen of ontwikkelingen die wij of ons management bedoelt, verwacht, projecteert, gelooft of anticipeert te gebeuren of mogelijk te gebeuren in de toekomst, zijn "op de toekomst gerichte verklaringen". Dergelijke verklaringen zijn gebaseerd op bepaalde aannames en beoordelingen gedaan door ons management in het kader van hun ervaring en hun perceptie van historische trends, huidige economische en marktomstandigheden, verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren die zij van toepassing denken te zijn. De op de toekomst gerichte verklaringen in dit bericht zijn ook onderhevig aan een aantal materiële risico's en onzekerheden, inclusief maar niet beperkt tot economische, concurrerende, op de overheid betrekking hebbende of technologische factoren die van invloed zijn op onze operaties, markten, producten, diensten en prijzen. Dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen zijn geen garantie op toekomstige prestaties en de werkelijke resultaten, ontwikkelingen en zakelijke beslissingen kunnen verschillen van die zoals voorzien door dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen. Wij identificeren de voornaamste risico's en onzekerheden die onze prestaties beïnvloeden in onze Form 10-K en andere deponeringen bij de Security and Exchange Commission.