RAE Systems' ToxiRAE Pro Reeks Biedt Uitgebreide Organisatorische Veiligheid, Naleving

Uitbreidingen omvatten een nieuwe CO2 Monitor, Eerste Industrie Enkelgas en Draadloos Man-Down alarm, Nalevingscontrole en het Nieuwe AutoRAE 2 Test- en Kalibratiestation

SAN JOSE, CA--(Marketwired - April 22, 2013) - RAE Systems Inc., de leider in innovatieve giftig gas en stralingsdetectie oplossingen , heeft vandaag aangekondigd haar reeks ToxiRAE Pro draadloze enkelgasmonitoren uit te breiden om toegevoegde functionaliteit en bescherming tegen gevaar te kunnen leveren. Onder de uitbreidingen vallen de ToxiRAE Pro CO2, de eerste draadloze enkelgasmonitor voor CO2 binnen de branche, een geïntegreerd man-down alarm en een unieke nalevingscontrolefunctie in alle ToxiRAE Pro apparatuur, en het nieuwe AutoRAE 2 test- en kalibratiestation voor alle ToxiRAE Pro’s.

De nieuwe ToxiRAE Pro producten en uitbreidingen ondersteunen de eerste en breedste reeks van draadloze, persoonlijke enkelgasmonitoren en helpen organisatorische veiligheid en naleving binnen een groot aantal industrieën waar blootstelling aan giftige gassen een constant gevaar is voor de veiligheid. Onder deze industrieën vallen: industriële raffinage, milieusanering, energie-exploratie, gevaarlijke stoffen en hulpdiensten.

Nieuwe Functies: Man-down en Beleidshandhaving
ToxiRAE Pro monitoren zijn nu uitgerust met een versnellingsmeter, ook bekend als de G-Sensor, welke registreert of een medewerker onbeweeglijk is gedurende een bepaalde tijdsperiode. Mocht een werknemer onbeweeglijk zijn, waarschuwt deze nieuwe geïntegreerde man-down alarmfunctie direct anderen in de omgeving, en zendt een draadloos alarm uit naar een hulpdienst op afstand.

Dit is de eerste keer in de industrie dat een man-down functie is geïntegreerd in een enkelgasmonitor. Een andere primeur met betrekking tot enkelgasmonitoren is de unieke beleidshandhavingsfunctie van RAE Systems, die de veiligheidsbeheerders kunnen verzekeren dat de werknemers het veiligheidsbeleid en bepalingen van het bedrijf naleven.

Nieuwe ToxiRAE Pro CO2 Sensor en ToxiRAE Pro station voor AutoRAE2
ToxiRAE Pro CO2 is het eerste enkelgasapparaat dat speciaal ontwikkeld is om koolstofdioxide (CO2) te detecteren. Uitgerust met een NDIR ( Niet- dispersieve infrarood) sensor, het beschermt personen door hen te informeren over gevaarlijke omgevingen waarin kooldioxide, een reukloos, kleurloos gas, aanwezig is.

De AutoRAE 2 Automatische bump-test en Kalibratiesysteem – met de eenvoud van een enkele knop – heeft nu een apparaat voor de ToxiRAE Pro reeks. Het geüpgraded systeem ondersteunt nu alle ToxiRAE Pro en MultiRAE reeks monitoren, waardoor het de meest complete en krachtige oplossing is om gasdetectie apparatuur nauwkeurig te houden, de veiligheid van gebruikers te verzekeren en voorzieningen overeen te laten stemmen met het interne beleid en overheidsvoorschriften.

"Er bestaat een toenemende focus op risicobeperking en nalevingsvoorschriften binnen de industriële branche,” aldus Thomas Negre, RAE Systems’ Vice-President van Product en Marketing. "Managers moeten kunnen garanderen dat werknemers worden beschermd en dat deze het beleid en de voorschriften in acht nemen. Tot nu toe, werden gassensoren alleen ontwikkeld voor gasgevaar. Nu zorgen het geïntegreerde ‘man-down’ alarm, AutoRAE 2 kalibratie en testmogelijkheden ervoor dat bedrijven hun apparatuur nauwkeurig kunnen houden, dat voorzieningen in overeenstemming zijn met het interne beleid, en vooral, dat de werknemers veilig zijn.”

RAE Systems ToxiRAE Pro reeks van Draadloze Enkelgasmonitoren
ToxiRAE Pro monitoren maken deel uit van RAE Systems' portfolio van bewezen draadloze gasdetectie oplossingen welke het mogelijk maken voor de klant om zelf controle uit te oefenen op hun gevaargegevens – draadloos en betrouwbaar. ToxiRAE Pro monitoren bieden veiligheidsbeheerders overal en altijd toegang tot real-time instrumentlezingen en alarm statussen voor een betere zichtbaarheid van veiligheidsdata en een snellere alarmrespons. ToxiRAE Pro draadloze monitoren kunnen worden gebruikt bij het RAE Systems ProRAE Guardian Real-time Draadloze Veiligheidssysteem om altijd en overal veiligheidsgegevens te kunnen ontvangen, alsook bij het gesloten circuit EchoView Host gebaseerde draadloze detectiesysteem van het bedrijf, welke de klanten mogelijk maakt om gegevens in te zien vanuit maximaal 8 ToxiRAE Pro en MultiRAE multi-gasmonitoren.

Het ToxiRAE Pro CO2 en het ToxiRAE Pro apparaat voorAutoRAE2 zijn nu beschikbaar. Bestellingen zullen worden geaccepteerd via RAE Systems distributeurs vanaf 15 april 2013. Klanten die geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van meer informatie over de verkoop van de ToxiRAE Pro CO2 en ToxiRAE Pro Station voor AutoRAE 2 dienen contact op te nemen met hun RAE Systems Distributeur of regionale salesmanager.

Lees meer, Zie meer
1. Voor meer informatie over de ToxiRAE Pro reeks waaronder de nieuwe ToxiRAE Pro CO2, klik HIER http://www.raesystems.com/products/toxirae-pro-co2
2. Om het datablad van de nieuwe ToxiRAE Pro CO2 te downloaden, klik HIER (http://www.raesystems.com/sites/default/files/downloads/toxirae-pro-co2-datasheet.pdf)
3. Om meer te weten over het AutoRAE 2 Automatische Test- en Kalibratiesysteem, klik HIER (http://www.raesystems.com/products/autorae-2).
4. Om video’s te bekijken van de ToxiRAE Pro in actie, klik HIER (http://www.youtube.com/watch?v=bi1mJaTm0tc) and HIER (http://www.youtube.com/watch?v=GlNpF6MdO0Y)

Over RAE Systems
RAE Systems innoveert, ontwikkelt en produceert gassensors en radiatiedetectors . Het bedrijf biedt een volledige reeks van vaste en draagbare gasdetectie oplossingen , waaronder draagbare en persoonlijke chemische samenstelling en stralingsdetectie-instrumenten. De real-time veiligheids- en detectiesystemen van RAE Systems worden gebruikt door bedrijven in de branches olie en gas, vuur en gevaarlijke stoffen, industriële veiligheid, nationale veiligheid and milieu en helpen hierdoor levens te redden en veiligheid te waarborgen in 120 landen. De marktleidende gassensoren en stralingsdetectie-instrumenten van het bedrijf solutions staan wijdverspreid bekend om de prestaties en betrouwbaarheid. Lees hier meer over op raesystems.com.