RAE Systems Maakt Realtime Toegang op Afstand mogelijk voor gas-, straling- en biometrische gegevens, om de veiligheid van de hulpverlener te verbeteren en de reactietijden op incidenten te verminderen

ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem levert tijdkritische gegevens over toxische en brandbare gassen, chemische strijdmiddelen, straling en fysiologische toestand en locatie van de hulpverlener.

COPENHAGEN, DENMARK--(Marketwire - June 7, 2012) - RAE Systems, toonaangevend op het gebied van aangesloten gas- en stralingsdetectieoplossingen, heeft vandaag zijn ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem aangekondigd voor hulpdiensten, militaire en nationale veiligheidsklanten in Europa. Het Draadloos Veiligheidssysteem levert realtime gegevens over toxische gassen en straling, gecombineerd met meteorologische informatie en de fysiologische toestand en locatie van de hulpdiensten.

Het ProRAE Guardian-systeem draagt bij aan de vermindering van reactietijden op incidenten en aan de verbetering van een breed toepassingsscala, waaronder: gevaarlijke stoffen en rampbestrijding, CBRNe-stofdetectie (chemisch, biologisch, radiologisch, nucleair en explosief), nationale veiligheid, politie, explosievenopruiming, bescherming bij openbare evenementen en brandweer.

Het nieuwe ProRAE Guardian realtime Draadloos Veiligheidssysteem, zorgt voor een ongeëvenaarde veiligheid van de hulpverlener en helpt hulpdiensten om gemeenschappen beter te beschermen en ervoor te zorgen dat de regelgeving inzake gevaarlijke stoffen wordt nageleefd.

Realtime informatie is uiterst belangrijk voor hulpdiensten
Als er een ramp plaatsvindt, zijn noodplanleiders belast met het nemen van belangrijke, split-second besluiten. Het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem van RAE Systems maakt het de hulpdiensten mogelijk om een snel functionerend en veilig draadloos gevarendetectiesysteem op te zetten, dat een breed scala aan RAE Systems en goedgekeurde extern personeel, onderzoeks- en gebiedsmonitoren omvat voor het detecteren en volgen van:

• toxische Industriële Chemicaliën (TIC’s/TIM’s)
  • brandbare gassen
  • Stoffen voor chemische oorlogvoering (CWA)
  • Radiation
  • meteorologische omstandigheden
  • op GPS gebaseerde locatie-informatie
  • fysiologische conditie van hulpverleners

ProRAE Guardian Draadloos Veiligheidssysteem levert een Realtime Mobiel Commandocentrum
Het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem maakt een snellere, gegevensgestuurde besluitvorming mogelijk, die hulpverleners ondersteunt bij het redden van levens en eigendommen. Situatiegegevens die door meerdere hulpverleningsteams zijn verkregen, kunnen onmiddellijk via het Internet veilig worden gedeeld om te helpen bij het aansturen van de missie, het vereenvoudigen van de coördinatie van gezamenlijke operaties en het binnen realtime aan de operatie toevoegen van externe deskundigen.

Het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem van RAE Systems ondersteunt nu de eigen draagbare ToxiRAE Pro enkelgasmonitoren, MultiRAE multigevarendetectoren, GammaRAE II R stralingsdetectoren, AreaRAE vervoerbare multigas- en stralingsinstrumenten, BioHarness biometrische instrumenten en de erkende uitwendige instrumenten Dit vergroot de omvang van de voor de hulpdiensten en CBRNe-organisatie beschikbare aangesloten instrumenten voor gevarendetectie.

De draadloze monitoren van RAE Systems zenden automatisch realtime sensorgegevens en alarmen naar de ProRAE Guardian. Hierdoor kunnen de hulpdiensten zich op hun werk concentreren en hoeven ze de metingen niet via de radio te rapporteren Het systeem biedt noodplanleiders tevens een objectief beeld van de fysiologische toestand van een hulpverlener Het systeem is ook compatibel met de optionele PlumeRAE pluimvormgevings- en besluitvormingsondersteunende software met betrekking gevaarlijke stoffen tot van HazRAE, om de openbare veiligheid en veiligheid van hulpdiensten te vergroten. Elk instrument dat deel uitmaakt van het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem is gecertificeerd als geschikt voor gebruik in ATEX / IECEx Zone I en CSA Klasse I, Indeling 1 gevaarlijke locaties.

"Realtime toegang op afstand tot informatie met betrekking tot het incident zou een noodzakelijk veiligheidsonderdeel moeten zijn van respons op gevaarlijke stoffen en CBRNe-detectiehandelingen", aldus Thomas Negre, Vicevoorzitter van Producten en Marketing voor RAE Systems. "RAE Systems is al meer dan een decennium lang toonaangevend op het gebied van draadloze gas- en stralingsdetectie. Het bedrijf heeft bewezen oplossingen geleverd aan de hulpdiensten en CBRNe-organisaties voor het op afstand bewaken van bedreigingsgegevens in realtime voor een snellere besluitvorming. "

Het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem voor hulpdiensten en alle ondersteunde monitoren worden op 30 juni 2012 vanuit Kopenhagen verzonden. Opdrachten worden vanaf 18 juni 2012 via geautoriseerde RAE Systems-distributeurs aangenomen. Klanten die geïnteresseerd zijn in aanvullende informatie of de aankoop van het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem moeten contact opnemen met de plaatselijke distributeur van RAE Systems of hun regionale verkoopmanager. Fase twee van de ontwikkeling van het draadloze veiligheidssysteem van het bedrijf zal gericht zijn op toepassingen op het gebied van industriële veiligheid

Lees Meer en Zie Meer

1.) Om het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem uit eerste hand te ervaren, bezoek RAE Systems (Hal: 9.1; Stand: B94) op de ACHEMA 2012 Beurs in Frankfurt am Main van 18-22 juni 2012.

2.) Voor meer informatie over het ProRAE Guardian Realtime Draadloos Veiligheidssysteem, klik op HIER (http://www.raesystems.com/products/prorae-guardian)

3.) Ervaar een 3-D tour over draadloze gasdetectie op de brandplaats en bekijk een video over hoe realtimedetectie hulpdiensten kan helpen bij het nemen van realtimebeslissingen HIER (http://www.raesystems.com/emergency-responder/#)

Over RAE Systems Inc.
RAE Systems innoveert, ontwerpt en produceert gassensoren en stralingsdetectoren. Het bedrijf levert een volledig assortiment vaste en draagbare gasdetectie- oplossingen, inclusief hand- en persoonlijke chemische, samengestelde en detectie-instrumenten. De betrouwbare realtime veiligheids- en gevarendetectiesystemen van RAE Systems worden door wereldleiders ingezet in de sectoren olie en gas, brand en gevaarlijke stoffen , industriële veiligheid, nationale veiligheid en milieul en dragen bij aan het redden van levens en het behouden van de veiligheid in 120 landen. De binnen de markt toonaangevende gassensoren en oplossingen op het gebied van stralingsdetectie van het bedrijf worden op grote schaal erkend voor hun prestatie en betrouwbaarheid. Het Europese hoofdkantoor van RAE Systems is gevestigd in Kopenhagen, Denemarken. Meer informatie op http://www.raesystems.eu.

Contact Information

Tina Graversen